Svin av vår tid



Jag lever för tiden jag lever i, fri, fri från ideologi
att leva för stunden är min filosofi

Den svage är ej jag, jag tar mig fram
jag kliver över utan skam
Lägg ned ert sossesnack, ni inser till sist
att människan är egoist

Jag är ett svin av vår tid
där ingen hjälte räddar sagans slut, jag dansar på den eld som brunnit ut
Jag är ett svin av vår tid
i en skadeglädjes religion, ett svin av ideal och konsumtion

Jag vet vad som gäller, jag har en mobil, bil, bil och en moderiktig stil
materialist och en stolt prylofil
Jag ser på TV, jag läser och lär, svär, svär åt vår skattemisär
privatisera så slipper vi det här

Det är bra att vara man, då kan man ta
de vackra kvinnor man vill ha
Men vissa har nåt fel, nåt stort vitalt
att vara bög är ej normalt

Jag är ett svin av vår tid
i ett fördomsmättat vi och dom, jag skrattar om du ber mig tänka om
Jag är ett svin av vår tid
som sett en väg att ej bli utanför, ett svin som lärt sig leva tills jag dör

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0