Vi ska åt samma håll - Härifrån

Jag är så less på att vara still, jag vill att det ska hända något, nu!
Vad som helst, bara det skakar om litegrann, ändrar på något.
Det mesta har blivit slentrian och jag trivs inte, jag trivs fanimig inte.
Jag mår bättre än tidigare, men jag är uttråkad.
Jag vill inte göra samma saker om och om igen.
Vad fan är meningen? Vad lär man sig?
Jag vill göra något annat. Jag vill göra misstag, jag vill få nya upplevelser.
Less på att vänta
Less på att inte förstå
Less på att ta hand om
Jag är less på att leva såhär förihelvete.

Jagochjagochjag.
Gud vad jag längtar tills skolan är slut.
Då fan ska det inte sittas still.
Då fan ska jag inte göra såhär mot mig själv längre.
Jag utsätter mig själv för så mycket för ett ögonblick av lycka
ett ögonblick som faktiskt gör skillnad
Och vet ni vad?
Det är värt det.

Och jag vet att jag borde lägga mig
att jag borde sova
För det är ju skola imorgon
Och jag vill ju inte vara på dåligt humör
för då kommer jag att göra någon illa
men jag vet faktiskt inte om jag bryr mig så jävla mycket längre

Åhherregud.
Det är bara tisdag än
Nästan en hel jävla vecka till helg
men fan också
jag vill inte ens ha den här helgen
Än en gång har jag valt bort
Pengabrist den här gången.
Men supa ska jag iaf
Fast jag är less
så är det i alla jävla fall bättre än att sitta hemma.

Nu kanske ni tror att jag mår dåligt och bla och bla.
Det gör jag faktiskt inte
jag mår rätt bra nu.
Men jag känner helt enkelt att jag slösar bort mitt liv
på att göra saker jag inte på något sätt vill göra.

Och det gör så ont att jag helst bara vill gråta
men det tänker jag inte erkänna för någon
för jag bryr mig ju inte
eller hur?
Tack och lov att saker går över.

Nu ska jag lägga mig endå
för då jag tänker efter så bryr mig
i alla fall litegrann
kanske inte av rätt anledning men vafan.
Ta med mig på nya äventyr och jag gör vadsomhelst för dig.
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: matilda

vi rymmer till oändligheten du och jag.

2008-11-11 @ 01:12:45
URL: http://donotenter.blogg.se/
Postat av: Victoria

Du har lång tid kvar att hitta äventyr och nya upplevelser! :) Det är ju inte så lätt då man går gymnasiet och inte får så mycket pengar. Man blir mycket mer begränsad. Men du har lång tid på dig att göra precis vad du vill :)

2008-11-11 @ 10:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0