Men som många klaustrofober ser du tystnaden och lugnet som ett hot. Det kryper och det kliar överallt.

Sitter hos Markus nu och leker på lite. Börjar bli astrött, men jag vet ju att då jag väl cyklar hem så kommer jag att bli helt fruktansvärt pigg.
Imorgon ska jag till tandläkaren, det har blivit uppskjutet två gånger så nu måste jag väl fara dit, är inte taggad på en fläck. Är typ livrädd. Aja, det fixar sig, på eftermiddagen ska jag iaf träffa Anna en stund så det blir iaf trevligt.

Pratade med Isa en stund i telefonen för ett tag sen också, det var väldigt mysigt.
Jag och Markus har gått på en liten prommis, sen har vi spelat cod en stund och nu vet jag inte riktigt vad vi gör. Pratar i skype och leker på nätet typ. Jag ska nog börja dra mig hem snart, men jag vill inte riktigt. Det känns kallt och helt överdrivet jobbigt.


men som att be för ingenting
och som att knäppa utan händer
vi liksom väntar på en vårdag i november
som om tankarna stod still,
kan inte säga vad man vill
så man går tyst omkring å drömmer

en vidrig tystnad feg å snål
blir dialog av alkohol
man vågar säga allt man glömmer


men som om tiga vore guld
och som om ölen tog nån slags oskuld

en spegelbild i en vattenpöl visar upp en bakful knöl
som håller käft tills han får starköl

som om problemet blev en vän
så kysste vi varann igen
och föll som små popidoler ner i sängen

men som att be för ingenting
och som att gripa utan händer
vi liksom väntar på en vårdag i november

Kommentarer
Postat av: Victoria

Jag vill också ha en vårdag i November. Gärna många vårdagar faktiskt :)



Lycka till hos tandläkaren idag!

2010-11-24 @ 09:11:27
URL: http://stjarnstund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0